Nov 1, 2014

Bra att veta

Alkoholpolicy

LO bjuder inte på någon alkohol under konferensen. Under middagarna kommer alkoholfri dryck serveras. Alkoholhaltiga drycker kommer att finnas för försäljning för dem som önskar. Egen medhavd alkohol får inte förtäras i allmänna utrymmen.

Matallergier

Har du inte anmält in matallergi måste du göra detta bums!

Bad

Badet kommer att vara öppet så tag med badkläder och passa på att bada om tillfälle ges.

Gym

Gym finns för den som känner att de orkar med en fysisk utmaning.

Målgrupp

LOs Ungdomsforum riktar sig till dig som är under 30 år och fackligt aktiv i något av LOs medlemsförbund.

När

Ungdomsforum startar den 26 november klockan 11.00 och avslutas den 28 november klockan 15.00. I anslutning till Ungdomsforum håller många av förbunden egna träffar. Hör med ditt förbund vad just de planerar.

Var

Vi håller till på Runö utbildningscentrum i Åkersberga, fyra mil norr om Stockholm. Genom ditt förbund ordnar du själv din resa till Arlanda eller Cityterminalen. Därifrån kommer förbokade bussar att avgå till Runö. Bussarna avgår från respektive plats klockan 10.00 den 26 november och från Runö tillbaka till Cityterminalen och Arlanda klockan 15.00 den 28 november. Beräknad färdtid är 45 minuter, se till att boka dina resor så du har lite marginaler. Behöver du transport till eller från Runö på andra tider får du lösa kostnaderna för detta på egen hand.

Kostnad

Det kostar 5 500 kronor per person att delta på Ungdomsforum. I det priset ingår resa Cityterminalen/ Arlanda–Runö ToR, all mat, alla aktiviteter samt logi. Då det i regel är fler som vill medverka på Ungdomsforum än antalet rum på Runö är vi tacksamma för alla som kan tänka sig att dela rum. Sätt ett kryss i rätt ruta på anmälningsblanketten. Det är den anmälande organisationen som betalar avgiften för sina deltagare.

Ekonomi

Ersättning för förlorad arbetsförtjänst eller utbildningsstipendium/ arvode betalas av respektive anmälande organisation.

Övrig information

Mer information om Ungdomsforum kan du få av LOs ungdomssekreterare Malin Djuse. Henne når du på mailadress malin.norberg@lo.se eller på telefonnummer 070-382 25 88 Mer om Runö kan du läsa på www.runo.se. Varmt välkommen till Ungdomsforum 2014!